Reklama, promocja, marketing

Format i wielkość jaką powinny mieć typowe ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe

Wydawać by się mogło, że ulotka to ulotka i nie ma się co specjalnie nad nią rozczulać. Dla zwykłego konsumenta jest to faktycznie mało istotne. Ulotki coraz bardziej nas irytują z tego powodu, że rozdaje się je na każdym rogu, dołącza do prasy, a tak naprawdę wiele osób jest już zwyczajnie zmęczona tym wszystkim. W związku z tym prowadząc dobrą kampanię reklamową należy dobrze zastanowić się nad tym jak nasza ulotka powinna wyglądać, a naprawdę nie jest to zadanie szczególnie łatwe. Od czego więc zacząć projektowanie swojej firmowej ulotki?Na początek wielkość takiej ulotki, czyli jej szerokość oraz wysokość. To wcale nie jest żaden żart. Ulotki reklamowe powinny być bowiem niejako kompaktowe. Duża ulotka to teoretycznie sporo miejsca na umieszczenie reklamy, ale z drugiej strony taki rozmiar może zniechęcać. Ludziom nie będzie chciało się tego wszystkiego czytać, a sama ulotka stanie się mało czytelna z racji dużego formatu. Do tego mała ulotka często zostaje złożona i schowana do kieszeni czy torby. Jest więc nadzieja, że w późniejszym czasie ktoś rzuci na nią okiem. Duża ulotka prawdopodobnie od razu trafi do kosza.

Najbardziej typowa wielkość ulotki to mniej więcej format A3. Zmieści się tam sporo informacji, ulotki reklamowe są kompaktowe i wygodnie się je czyta. Zadbać należy także koniecznie o styl graficzny. Ludzie zazwyczaj kupują wzrokiem, a to oznacza, że musimy po prostu zadbać o to, żeby ulotka zachęcała do jej przeczytania już samym swoim wyglądem. Kolorystyka nie może być jednak zbyt wulgarna, aby nie zaciemniać tego co najważniejsze, czyli po prostu naszej reklamy.

Na koniec zostają nam jeszcze hasła reklamowe. Ulotki reklamowe nie powinny być w całości pokryte masą tekstu. Na głównej stronie trzeba zamieścić krótkie hasła reklamowe, skróty myślowe, których celem jest przyciągnięcie uwagi. Dopiero po drugiej stronie może znaleźć się więcej szczegółów. To zadanie powinno należeć do firm marketingowych. Oni doskonale wiedzą jak tworzy się hasła reklamowe, aby trafiały w aktualne trendy.

Polecam także: Cukierki reklamowe

Tagi: , , ,