W zależności od oczekiwanych rezultatów, każda firma powinna profesjonalnie przygotować działania marketingowe, które mają wypromować ją na rynku. W przypadku, gdy przedsiębiorca sprzedaje produkty w całym kraju, powinien rozważyć działania reklamowe prowadzone w ogólnopolskich środkach masowego przekazu. W takim przypadku istnieje możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów.
Gdy jednak firma działa wyłącznie na rynku lokalnym, działania ogólnokrajowe są zupełnie nieskuteczne, a ich koszty niepotrzebnie obciążą budżet przedsiębiorcy. W takim przypadku skuteczniejsze mogą się okazać zwykłe ulotki promocyjne kolportowane w najbardziej uczęszczanych miejscach. Dobrymi miejscami na kolportaż są galerie handlowe, hipermarkety i miejskie deptaki.
Gdy w grę wchodzi konieczność wypromowania konkretnego sklepu, klubu sportowego, gabinetu kosmetycznego, warsztatu samochodowego, a nawet gabinetu lekarskiego świadczącego usługi wśród danej społeczności, konieczne jest poinformowanie jej o istnieniu tego przedsiębiorcy. W tym wypadku najbardziej skuteczne mogą się okazać zwykłe ulotki promocyjne zawierające kwintesencję informacji o firmie. Konieczne jest umieszczenie na nich nie tylko adresu, ale również telefonu kontaktowego, adresu strony internetowej, a przede wszystkim zwięzłych, ale konkretnych informacji o firmie.
W przypadku, gdy przedsiębiorca przewiduje stosowanie różnorodnych promocji (obniżka cen, prezenty dla pierwszych klientów), warto informacje o nich również umieścić na przedmiotowych ulotkach.
Zobacz także: butla z helem